
Bijvoorbeeld: Toen ik 2 weken geleden, een Radio-interview had, heb ik hierbij gebruik gemaakt van de kracht van dit fantastisch nieuwe Social Medium waardoor ik gigantisch veel bereik had VOORDAT ik überhaupt in de uitzending was geweest. Om maar te zwijgen wat er na de uitzending gebeurde (Mijn Facebook Messenger ontplofte en ik kon dagenlang profiteren van deze enorme exposure die mede dankzij Periscope voor een fantastische zichtbaarheid had gezorgd!)
Ik zal je de aankomende weken, door middel van een aantal blogs helpen om je weg te vinden op Periscope en hierbij zal ik mijn allerbeste tips en tools met je delen.
Overigens: ik ga je nu niet een handleiding voorschotelen of een stappenplan geven hoe je moet starten met Periscope. Deze zijn al veelvuldig op het internet te vinden. Ook zijn er een aantal Nederlandse ondernemers zoals Simone Levie die er een handleiding/video over heeft gemaakt. Klik op haar naam om deze handleiding te lezen. (Wanneer je me wilt volgen op Periscope, dan kun je me vinden onder @MarketingWerkt )
Na ruim 280 uitzendingen gemaakt te hebben, wil ik graag mijn ervaringen als ondernemer met jou delen. Ik als ondernemer gebruik deze app voor mijn Businessgroei en niet als Hobby. Dit is trouwens een van de zaken die je op Periscope zult zien: Er gebruiken nog te veel "Experts" deze app alsof het hun hobby is... Dat is erg zonde en zij vallen van hun voetstuk.
Ik heb een lijst samengesteld van 5 Meest Gemaakte Fouten en 5 Succesformules! Deze lijst is er voor bedoeld om jou als een Betrouwbare EXPERT te positioneren. Hier komt de lijst met wat je niet moet doen en wat je juist WEL moet doen om jouw business te laten groeien. Deze week deel ik mijn FLOPS met jou. Volgende week komen de 5 TOPS en een gave BONUS! Stay Tuned...
Hier komen de 5 Meest Gemaakte Fouten:
FOUT 1: Het bespreken van gevoelige onderwerpen
Vermijd onderwerpen als religie, politiek, seks of oorlogszaken in je uitzending. Dergelijke onderwerpen kunnen gevoelig zijn bij de mensen die je uitzending bijwonen. Blokkeer de mensen die dergelijke onderwerpen aankaarten en daardoor discussies starten tijdens jouw uitzending direct. Deze mensen vervuilen jouw uitzending en gaan conversaties aan met de mensen waarvan jij de aandacht wilt.
FOUT 2: Discussies aangaan
Net zoals dat je gevoelige onderwerpen vermijdt, ga niet met mensen in discussie. Ik gebruik Periscope om andere ondernemers verder te helpen en het is geen medium om discussies aan te gaan over nieuwsberichten. Je wilt niet dat jouw Periscope uitzending straks overgenomen wordt door de media om jouw mening over een bepaald gevoelig onderwerp weer te geven. Dit is branding die je niet wilt hebben en vooral niet kunt gebruiken. Het gaat immers om jouw business, jouw naam. Zorg er dus voor dat je het hebt over de informatie of content die je wilt delen om anderen te helpen met groeien, wijk daar niet van af!
FOUT 3: Uitzendingen van anderen bespreken
In jouw uitzending heb je het alleen over de informatie die jij wilt delen. Spreek niet uit dat je het niet eens bent met de informatie uit een uitzending op Periscope van iemand anders. Dit is hetzelfde als het geven van hartjes. Doe dit niet alleen omdat je bij een andere uitzending uitgenodigd bent, terwijl je de informatie niet interessant vindt. Je gaat dan iemand stimuleren terwijl je eigenlijk denkt dat deze persoon geen waardevolle informatie deelt. Als je het niet eens bent met de informatie die gedeeld wordt of je vindt de uitzending niet waardevol, verlaat de uitzending dan.
FOUT 4: Ongelimiteerde uitzendingen maken
Periscope biedt veel verschillende mogelijkheden voor het maken van uitzendingen, waaronder een ongelimiteerde tijd. Maak echter geen uitzendingen waarbij je gebruik maakt van deze mogelijkheid. Houd de uitzendingen kort en concreet. In mijn Periscope Master Class behandel ik dit een aantal templates hierover.
Kort gezegd, bestaat een uitzending op Periscope uit 2 minuten inleiding, een welkomstwoord voor de mensen die de uitzending bij wonen, de volgende 5-6 minuten gebruik je om de content te bespreken en de laatste 2 minuten gebruik je voor de afsluiting van de uitzending. Tijdens de afsluiting bedank je de mensen voor het kijken van jouw uitzending, de hartjes die ze geven en het delen. Eventueel herhaal je nog wat zaken van de informatie die je tijdens de uitzending hebt gedeeld. Zorg er in ieder geval voor dat je in 10 minuten alles gezegd hebt wat je wilde zeggen.
FOUT 5: Het pitchen van Jouw Eigen Product
Ga het product wat je verkoopt of de dienst die je levert, niet pitchen in de uitzending. Vertel niet wat je met het product kunt doen of wat de dienst kost. De kijkers hebben heel snel in de gaten als het om een SalesPitch gaat en daarbij zul je je credits verliezen. Niemand wil online en zeker niet LIVE, gepitcht worden.
De ontwikkeling van Periscope gaat snel en je wilt niet dat als het straks echt groot is, jij als iemand wordt gezien die alleen bezig is met het verkopen van het product of de dienst in plaats van dat je mensen helpt.
Samengevat:
5 Meest Gemaakte Fouten
1) Bespreken van gevoelige onderwerpen
2) Het aangaan van discussies
3) Bespreken van anderen of andere uitzendingen
4) Ongelimiteerd te werk gaan bij het maken van een uitzending
5) Het pitchen van jouw Eigen product of dienst
Wat zijn jouw Meest Gemaakte Fouten of blunders op Periscope?
Plaats een comment hieronder om jouw FOUT te delen met mij en de andere lezers. En neem dan de tijd om de tips van anderen te lezen, om nieuwe ideeën op te doen.
Zodra ik jouw comment heb ontvangen, stuur ik je een speciale link voor de wachtlijst van mijn allernieuwste E-BOOK, genaamd "25 Meest Gemaakte Fouten op Periscope" waar ik dieper inga op het strategisch inzetten van Periscope en welke templates ik gebruik waardoor mijn business zo gegroeid is dankzij Periscope.
Alvast hartelijk dank voor de moeite,
Op jouw succes,
Aramik
Ps: Op veler verzoek organiseer ik donderdag 10 maart, wederom een "Periscope Master Class" waarbij ik LIVE al mijn templates en strategieën zal delen en dat we samen aan de gang gaan met jouw Periscope Strategie. We gaan ook daadwerkelijk op Periscope uitzenden zodat je gelijk de smaak te pakken krijgt, tenslotte: "Implementatie is DE SLEUTEL tot SUCCES!".
Mijn verwachting is dat het net als de vorige keer vroegtijdig uitverkocht zal zijn. Dus wil je er bij zijn, meld je dan nu aan via: www.PeriscopeBoost.nl
Pps. DEEL dit artikel s.v.p. met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of hier onder te klikken, zodat ook jouw relaties in je netwerk ervan kunnen profiteren.