Implementatie is DE SLEUTEL van Success!
©Aramik Garabidian

  • Home

7 Tips om afleidingen te weerstaan

27/5/2013

74 Reacties

 
Foto
In mijn vorige Blog had ik het over de “7 voordelen van FOCUS”. Daar kreeg ik diverse vragen over via de comments maar ook via mijn privémail, van mensen die zich wel bewust waren van deze voordelen MAAR het ontbrak hen aan tools en vaardigheden om daadwerkelijk te focussen.

Ik geef eerlijk toe dat ik zelf niet het beste voorbeeld ben van een georganiseerd en “totally gefocust” iemand. Ik ben liever chaotisch en creatief dan georganiseerd en saai. Over negatieve overtuigingen gesproken! Maar ook ik weet dat wanneer ik echt daadwerkelijk gefocust wil zijn, dat ik niet anders kan dan mijn leefstijl hierop aan te passen. Inmiddels heb ik geleerd “Hoe meer gefocust ik ben, hoe beter ik presteer”!

Hieronder een aantal tips en tools die mij helpen om beter te focussen en daardoor beter te presteren. Ook IK val vaker dan me lief is, in verleidelijke valkuilen van afleidingen en uitstelgedrag. 

Hier zijn mijn 7 Tips:

1) 
Werk met een to-do list: Deze “to-do” list stel je het liefst de avond ervoor samen aan de hand van je planning en prioriteiten. Hierover meer aan het einde van deze BLOG (Als dank voor het plaatsen van een comment, zal ik je dit PDF-bestand toesturen)

2) Check je email hoogstens 2 keer per dag: Ik doe het zelf 1 keer om 11:00 uur en 1 keer om 17:00. Begin je dag NOOIT met het beantwoorden van je email! Je wilt altijd eerst beginnen met het PLANNEN van je dag zodat JIJ je EIGEN agenda beheert en productiever wordt. Door eerst je e-mails te beantwoorden, maak je je ondergeschikt aan andermans agenda en planning. Zoals Jim Rohn altijd zei: “If you don't design your own life plan, chances are you'll fall into someone else's plan. And guess what they have planned for you? Not much!"

3) Gebruik een timer: Zorg ervoor dat je om de 45 minuten aan werktijd, 15 minuten pauze neemt! Kom dan achter je laptop vandaan en loop even naar buiten. Frisse lucht helpt je hersenen te heractiveren.

4) Zorg voor een stille werkomgeving: sinds ik van huis uit werk, heb ik mezelf aangeleerd om alleen te werken in een rustige omgeving. Wat voor mij enorm werkt, is het opzetten van hele rustige en meditatieve muziek playlists.

5) Zet het geluid van je mobiele telefoon uit: Als je ABSOLUUT niet onderbroken wilt worden, schakel dan het geluid van zowel huis-als mobiele telefoon uit. Zorg hierbij dat je voicemail aanstaat.

6) Zorg voor een opgeruimde werkplek: Een rommelige omgeving is voeding voor afleiding en chaos. Zorg dat je je eigen werkspullen goed georganiseerd hebt zodat je alles meteen kunt vinden.

7) Plan Social Media tijd in: Sinds afgelopen oktober, plan ik mijn dag door middel van blokken. Mijn blokken heten: LinkedIn-blok, Facebook-Blok, Blog-blok, Follow-up-blok enzovoorts. Het gebruik van Facebook, Twitter en Linkedin, zorgt voor enorm veel afleiding. Als je veel tweets of berichten wilt plaatsen, maak dan gebruik van een geautomatiseerde service (zoals Hootsuite of Tweetdeck) om ze te verzenden. Sinds ik eind februari ben begonnen met het automatiseren en systematiseren van mijn Social Media-stromen, heb ik veel meer focus en vrije tijd over om daadwerkelijk AAN mijn bedrijf te werken in plaats van IN mijn bedrijf. Deze verandering heeft er toe geleid dat ik nu nog beter door anderen als EXPERT word gezien!

Dit zijn mijn 7 tips om afleidingen te weerstaan. Ik weet zeker dat er nog veel meer goede tips zijn, dus nu is de beurt aan jou.

Wat zijn jouw beste tips om afleidingen te weerstaan?

Plaats een comment hieronder om jouw tips te delen met mij en de andere lezers. En neem dan de tijd om de tips van anderen te lezen, om nieuwe ideeën op te doen.


Zodra ik jouw comment heb ontvangen, stuur ik je een GRATIS PDF met een "Productivity Planner" die ik dagelijks gebruik om beter te FOCUSSEN en de dagelijkse afleidingen te weerstaan. Je kunt hier meteen mee aan de slag!

Alvast hartelijk dank voor de moeite,

Op jouw succes, 

Aramik 

PS: We hebben nog enkele plaatsen vrij voor de aankomende "Van Plan Naar Actie in 1 dag" training op 8 juni. Onze verwachting is dat het net als de vorige keer vroegtijdig uitverkocht zal zijn.  
Het is cruciaal voor je om Succesgewoontes te ontwikkelen in jouw business – en in de komende “Van Plan naar Actie in 1 dag” training laat ik je precies zien hoe dat moet.

Als je je plaats nog niet gereserveerd hebt, klik dan hier om dat nu te doen – voordat het volgeboekt is.

74 Reacties
Miranda link
28/5/2013 01:51:06

mijn tip is om je echt af te zonderen in een aparte ruimte als je aan het werk bent. Ik ging vroeger nog wel eens op de computer in de woonkamer aan het werk maar met 3 kinderen 2 katten en een man heb je heel snel afleiding

Antwoord
Aramik Grabidian link
28/5/2013 06:00:24

Dank je wel Miranda voor je tips!

Dat deed je vroeger, wat doe je nu om nog meer te focussen?

Op Jouw succes,

Aramik

Antwoord
Anneke Panella-Drijver link
28/5/2013 02:13:39

Goede tips, Aramik! Wat ik vooral lastig vind, is hiervan een 'gewoonte' te maken. Er hoeft maar een vakantie of een heel drukke doe-periode of iets anders te gebeuren en ik ben weer uit mijn ritme. Ik vind het vooral lastig om dit soort dingen echt vast te houden...

Antwoord
Aramik Garabidian link
28/5/2013 06:10:57

Dank je wel voor je comment!

Wat denk je dat je nu nodig hebt om het WEL tot een gewoonte te maken?

Ik ben benieuwd!

Op jouw succes!

Aramik

Antwoord
Bianca Wijngaards
28/5/2013 02:58:02

Er zijn altijd taken die je minder leuk of zelfs helemaal niet leuk vind. Probeer deze als eerste te plannen, meestal valt het dan ook zelfs wel mee. Stel ook een beloning in het vooruitzicht. Ook al zijn we volwassen....we blijven kinderen die het heerlijk vinden om beloond te worden. :-)

Antwoord
Aramik Garabidian link
28/5/2013 06:12:25

Dank je wel Bianca voor je bijdrage!

Wat een geweldige TIP! Yes, belonen werkt altijd!

Heb je nog meer tips, Bianca?

Op jouw succes,

Aramik

Antwoord
Patries Post link
28/5/2013 05:35:24

Het is niet altijd even makkelijk om gefocust te blijven. Maar.. wat mij helpt is het ook te communiceren.. aan je gezin : Nu ben ik aan het werk voor zoo... lang en dan is de deur dicht van mijn kantoor en wil ik niet gestoord worden.
Voor mijn zoon van 8 jaar, die dan af en toe alleen mag spelen. beloof ik een spelletje te doen als ik pauze heb. dat helpt enorm en hij roept me echt wel als de 45 min. om zijn.

Antwoord
Aramik Garabidian link
28/5/2013 13:40:27

Je hebt gelijk, Patries! En wat goed dat je door middel van communicatie(vooral aan je gezin!) gefocust blijft.

En ook heel goed hoe jij je zoon al aan het trainen bent om JOU te coachen en "accountable" te houden voor jullie gezamenlijke tijd!

Ga zo door!

Op Jouw Succes,
Aramik

Antwoord
Anita link
2/6/2013 04:50:03

Dat doe ik ook patries. En het geeft me veel meer voldoening omdat ik hiermee echt tijd voor mezelf (durf) te vragen en je elkaar ook kunt motiveren. Je kunt wel tegen je kind zeggen: maak je huiswerk nou af maar als ze zien dat jezelf ook snel afgeleidt bent, is geen goed voorbeeld.

Mij helpt het ook om een tijdlijn te maken met taken opgedeeld (van een berg een hobbeltje maken) en het gewoon echt beslissen te gaan doen die dag. Beslis gewoon!

Gr anita

Antwoord
Aramik Garabidian link
2/6/2013 05:59:43

Dank je wel Anita voor je bijdrage!:)

fantastisch dat je tijd voor jezelf vrij maakt! Geweldige tips!

Ik hoop dat je hiermee Patries verder hebt geholpen!

Super!:)

Geniet van deze mooie dag,

Aramik

Jolanda van Beugen
28/5/2013 06:37:45

Leuke blog Aramik, was er erg benieuwd naar!!

Eat the Frog first, waar ik echt het meest tegenop zie begin ik mee en zodra dat geregeld is ziet de dag er al fantastisch uit!

Mijn ToDo List moet uitgebreid zijn, duidelijk aan af te lezen wie wat waar wanneer waarom. Anders raak ik het overzicht kwijt.

Ook ik zoek graag een stille werkplek om lekker in de Flow te komen, als dat niet lukt helpt het ook wel eens om even een koptelefoon aan de laptop te koppelen. Zo beperk ik mijn eigen ruimte en zijn er dingen (lees onbelangrijke) die ik dan niet kan doen.

Ben benieuwd naar de overige reacties!

Antwoord
Aramik Garabidian link
28/5/2013 13:42:42

Dank je wel, Jolanda! Welkom op mijn Blog!:)

Eat the frog FIRST! JA! Natuurlijk! Geweldig boek van Brian Tracy! en hoe geweldig dat jij het gebruikt in je dagelijkse leven.

Dank je wel voor je andere tips ook! Ik weet zeker dat de Blogvolgers hier heel veel aan hebben!

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Tineke link
28/5/2013 16:01:57

Goede tips Aramik! De to-do list is nu al pure noodzaak om mijn hoofd wat leger te maken en ik werk graag in stilte, maar aan de andere punten ga ik meer aandacht gaan besteden!

Antwoord
Aramik Garabidian link
29/5/2013 05:37:40

Dank je wel, Tineke!

Wat goed dat je jezelf goed kent en dus beslist om de Todo-lijst te gebruiken om rust te creëren!

Welke tips kan je nog meer erbij gebruiken? Wat doe je nog meer om te focussen?

Ik ben benieuwd!

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Jacqueline Moleman link
29/5/2013 06:22:52

Dankjewel voor je tips Aramik.

Wat mij helpt is dat mensen/klanten weten dat ze snel antwoord van mij krijgen als ze even een e-mail of sms sturen. Mijn telefoon is daardoor lekker rustig.

Verder doe ik regelmatig de check: "geeft mijn agenda mijn prioriteiten weer". Als dat niet zo is, deel ik 'm anders in, ga ik afspraken verzetten. En er staat ook gewoon ME of FAMILY time in mijn agenda

Antwoord
Aramik Garabidian link
29/5/2013 14:42:56

Graag gedaan Jacqueline!

Dank JOU wel voor je reactie EN dat je het hebt gedeeld met jouw FANS op Facebook:)

Wat ik me wel afvroeg: hoe doe je het dan met de email of sms-verwerking? Het klinkt tegenstrijdig dat je telefoon "lekker rustig" is terwijl je klanten/mensen jou wel kunnen bereiken via email of sms? Of begrijp ik je systeem niet helemaal?

SuperTIP over jouw agendaplanning en ME-time planning!:) Ik noem dat bij ons gezin "hartjesavonden" of "hartjesuurtjes". En onze vaste Hartjesavond is altijd Vrijdagavond :)

Any ways, Dank je wel nogmaals en ik kijk uit naar je reactie op mijn vraag!

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Yvonne van Loon link
29/5/2013 10:18:31

Mooie blog, Aramik!

Ik werk met app voor mijn todo-lijst. Daarin staan taken op week en in de huidige week per dag ingepland. Zo zie ik de taken van morgen of volgende week niet. Dat geeft rust. Weet ik dat ik volgende maand iets moet doen. Even invoeren in de app en mijn hoofd is weer leeg. Ik heb geleerd dat als je alles maar wilt onthouden, je hoofd een grote bron van onrust is.

Succes!

Yvonne van Loon

Antwoord
Aramik Garabidian link
29/5/2013 14:45:17

Thanks Yvonne!

Ook JIJ bedankt voor het delen van deze Blog met JOUW fans op facebook. Dank je wel!

Welke app gebruik je dan? heb je daar een link voor? Ik ben benieuwd!

Geweldige online-er, trouwens:

"Als je alles maar wil onthouden, word je hoofd een grote bron van onrust!"

Dank je wel voor je bijdragen!

Op jouw SuCCES,

Aramik

Antwoord
Yvonne van Loon link
29/5/2013 14:55:42

Dat is de app 2do. Verkrijgbaar in de app-store. Ik heb een IPad, geen idee of hij er ook is voor andere tablets.

De mapjes voor de weken en de dagen, heb ik er zelf ingezet.

Aramik Garabidian link
30/5/2013 01:36:37

Dank je wel Yvonne! Klopt het dat het een App is van 8,99? Er zijn meerdere appen, even checken of ik de juiste heb gezien!

René van Esch
29/5/2013 14:44:57

Hoi Aramik,

Bedankt voor de blogpost en tips. De one day productivity planner werkt voor mij.

Greetz..... Rene

Antwoord
Aramik Garabidian link
29/5/2013 14:51:15

Hai Rene,

Dank je wel voor je bijdrage! Inderdaad, Das nou exact het bestand wat ik graag deel als beloning voor het plaatsen van een comment hier!

Dank je wel voor je Testimonial hierover!:) Ook sinds ik het gebruik, heb ik veel meer focus in mijn business en privé leven!

Lieve groeten,

Aramik

ps: Dank je wel voor afgelopen 2 dagen! Ik heb weer veel van JOU geleerd!

Antwoord
Leonne link
30/5/2013 01:15:43

Ik vind het heerlijk een lijstje te hebben waarbij ik af kan vinken! Zodat zichtbaar wordt wat ik al gedaan heb.
Dit lijstje heeft een 'must do' die is voor vandaag

Antwoord
Aramik Garabidian link
30/5/2013 01:39:13

Dank je wel, Leonne, voor je bijdrage!

Grappige term: MUST DO :)

Hoe vind je de rest van de tips? kun je die ook gebruiken in je dagelijkse leven?

Ik hoor het graag,

Op jouw succes,

Aramik

Antwoord
Helena van Dijk link
30/5/2013 02:00:04

Hallo Aramik
Ik heb een database laten bouwen en daar een to do list in laten zetten. Zo kan ik presentaties die ik moet voorbereiden over 2 maanden inplannen bijvoorbeeld.
Ik plan ook denktijd in op donderdag. Een uur of anderhalf als nodig, waarin ik over dingen na kan denken waar ik een beslissing over moet nemen. Werkt heel goed!
De tip om mail in te plannen had ik eerder gehoord maar nog niet uitgevoerd. Ga ik doen!

Antwoord
Aramik Garabidian link
30/5/2013 02:41:09

Hoi Helena,

Wat een mooie tip! En wat bedoel je met een database? bedoel je een excelsheet hiermee?

DENKtijd als tip, fantastisch!!

Thanks voor je bijdrage! Erg leuke tips!

Op jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Thea van Dijk link
30/5/2013 02:41:18

's Morgens start ik met de belangrijkste taak van die dag. En daarna ga ik pas naar social media, emails en allerhande klusjes. Ik heb gemerkt dat ik daardoor veel productiever ben.

Antwoord
Aramik Garabidian link
30/5/2013 02:46:58

Dank je wel Thea voor je bijdrage!

Heel goed hoe jij je dag begint! Eat That Frog First!:)

Wat doe je nog meer om Productiever te zijn? Of de afleidingen te weerstaan?

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Karin link
30/5/2013 03:51:27

Leuk stuk ;-).

Prioriteringsmatrix is ook erg handig. Misschien wel noodzaak. Niet eerst mail checken vind ik nooit optie, bepalen wanneer wat er moet gebeuren hangt altijd van prio af nooit van hoeveelheid. Soms is er gewoon "brand".

Daarnaast, zorg dat je zaken in 1 x goed doet, lukt dat niet. Dan verbeteren en borgen. Herstelwerk is gigantische verspilling..

Gaat inderdaad wel om wanneer reageer je op je mails...

Antwoord
Aramik Garabidian link
30/5/2013 06:52:20

Dank je wel Karin voor je bijdrage!

Leuk dat je op mijn Blog bent gekomen! Inderdaad, voor "brand" /urgente zaken zullen we altijd tijd en ruimte vrij moeten maken.

En ook wat je zegt over herstelwerk, ben ik het helemaal met je eens! Dat is namelijk wat ik vandaag aan het doen ben met een klusser die NIET waarde heeft gegeven, maar alles heeft verpest...

Dank je wel nogmaals voor je bijdrage,

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Silvie link
30/5/2013 04:54:33

Je kunt voor je computer een soort nanny instellen, waardoor je maar maximaal 15 minuten (of de tijd die je zelf instelt) op Facebook of Twitter kunt doorbrengen. Ideaal voor mensen die tussendoor nog snel even hun social media checken!

Antwoord
Aramik Garabidian link
30/5/2013 06:56:43

Dank je wel Silvie!

Wat een superidee over de Nanny! HAHA!ik zie het helemaal voor me! Ook met de stem van Nanny(van de TV)!hahaha!

Heb je er een link van? of een app voor?

Geweldig idee zeg!

Thanks voor het delen!

Op jouw succes,

Aramik

Antwoord
Rozelinde Warmoes
30/5/2013 07:58:04

Hoi Aramik,

Dit is een interessant artikel. Ik pas verschillende tips al toe en ze zijn inderdaad behulpzaam. Ik had van nature de neiging om licht hyper-actief te zijn en werd daarom genoodzaakt om middelen te zoeken om me te focussen.

Ook van andere mensen las ik al goede tips.

Nog wat ideetjes:
- deel jouw intenties met iemand anders (of een groep mensen). Neem bijvoorbeeld een buddy.
- als je continue hyper of nerveus bent, doe dan iets aan jouw stressniveau en gezondheid. Het is volgens mij ongezond om continue gestresseerd te zijn.
- neem af en toe echt de tijd om jouw planning goed uit te denken. hoe kan ik zo efficiënt mogelijk zijn & wat is het belangrijkste? Gaat deze keuze mij een meerwaarde bieden in mijn leven? - neem de nodige 'tijd' voor activiteiten.

Veel groeten en veel succes met jouw blog en met focussen!

Antwoord
Aramik Garabidian link
30/5/2013 13:22:08

Dank je wel voor je bijdrage, Rozelinde!

Welke tips gebruik je zelf zoal, trouwens?

Geweldige tips zeg! Helemaal als je hyper of Sensitief of BEIDEN bent zoals ik :) Dank je wel voor het delen!:)

Ik ben benieuwd wat voor tips je in je dagelijkse leven gebruikt!

Op jouw succes,

Aramik

Antwoord
leonne link
30/5/2013 08:01:42

De pieptoon op mijn telefoon van binnenkomende mail staat uit, ik bepaal op vaste tijden wanneer ik kijk, gaat stukken relaxter. Tegelijkertijd zorgt zo'n mobiele telefoon ook voor 'even snel kijken' op momenten dat ik 'toch zit te wachten'....

Antwoord
Aramik Garabidian
30/5/2013 13:23:57

Dank je wel Leonne! Wat een leuke tips!

Wat kan je nog meer met je mobiele telefoon doen om de afleiding van "even kijken" te weerstaan? Vroeger hadden we geen mobiele telefoon en moesten we toch ergens blijven wachten... Ik heb zelf ook geen idee meer wat we toen deden...:)

Dank je wel voor het delen,

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Judith Henstra link
30/5/2013 08:02:42

Bedankt voor de tips! Inderdaad, 's morgens eerst plannen, dan emails lezen, dat vind ik een hele goede.

Ik gebruik de S Planner App op mijn tablet als to-do list en dat werkt heel goed.

Mijn tip: als je ergens mee bezig bent en er schiet je iets nieuws te binnen, schrijf het snel op je to-do list zodat je weer verder kan (ipv dat nieuwe er gauw even tussendoor te doen, voordat je het weer vergeet).

Antwoord
Aramik Garabidian
30/5/2013 13:25:53

Dank je wel voor je bijdrage Judith!:)

Ook je APP-tip lijkt me een hele goede! Had je die tip van Yvonnen ook gelezen hierover?

En dank je wel voor jouw andere tips! SUPER!

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
natascha van der Linden link
30/5/2013 08:21:43

bedankt voor je goede artikel. IK plan geen afspraken voor drie uur, half vier...en heb zo de rust tot die tijd. En niet te veel to do taken per dag. Groetjes Natascha




Antwoord
Aramik Garabidian
30/5/2013 13:27:37

Dank je wel, Natascha!:)

Wat een geweldige tip om je blokken voor 3, half 4 rustig te houden! Leuk! En hoe doe je dat dan voor daarna? ga je dan langer door of plan je maar 1 afspraak per dag?

Ik ben benieuwd!

Nogmaals dank voor je bijdrage,

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Maaike Frankena link
30/5/2013 13:31:33

Hallo Aramik,
Nou, gefocust blijven gaat bij mij met pieken. Er zijn tijden dat ik even hard achter mensen in het onderwijs aan moet bellen.. na 15.00 uur dus. Dat is ook vaak de tijd (tot 17.00 uur) dat zij emailen. Als ik weet/verwacht dat daar berichteen van komen dan staat mijn mail gewoon aan hoor! Maar ik ga dan geen diepe nadenk dingen doen, korte dingen, praktische dingen.. als opruimen:-).

Antwoord
Aramik Garabidian link
1/6/2013 11:15:37

Hai Maaike,

Dank je wel voor je bijdrage! Inderdaad, je hebt al voorkennis en dat is altijd handig om je eigen belletjes/emails te plannen.

Wat doe je dan voor 15:00 ? hoe ziet je planning er dan uit?

Ik ben benieuwd!

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Tineke Huizenga link
1/6/2013 14:07:13

Dank je wel voor de tips. Herkenbaar en nuttig.
Vooral de tip om de avond ervoor al een planning te maken. Die implementeer ik!
Om emails maar 1 x te hoeven lezen, beantwoord ik ze meteen. Per blok, zoals jij het omschrijft. Outlookblok, Hotmailblok, Twitterblok, LinkedInblok, als toetje mag ik dan van mijzelf aan het eind van de dag Facebook bijwerken.
Dit werkt en geeft focus om niet te verdwalen in email-land.
ZICHTBARE groet, Tineke Huizenga

Antwoord
Aramik Garabidian link
2/6/2013 06:06:34

Dank je wel voor je bijdrage, Tineke! Leuk om je ook hier te treffen!

Wat gaaf dat je al zoveel tips daadwerkelijk hebt geïmplementeerd!

Wat bedoel je trouwens, Facebook bijwerken? is dat je zakelijke pagina of je prive pagina?

EN hoelang besteed je aan je blokken gemiddeld?

Ik ben benieuwd!

geniet van deze mooie dag,

Aramik

Antwoord
Maaike link
2/6/2013 04:00:33

Hoi Aramik,

De WEL nadenk dingen waar ik geen storing bij wil als aan mijn training/boek werken, lessen uitwerken. Materiaal klaarleggen of maken. Cursussen uitschrijven (ik ben erg blij met de money tree van Nisandeh), administratie...lange termijn.
Bloggen enzo komt binnenkort in dit rijtje, handig die blojes die jij hebt ingebouwd!
Groeten
Maaike

Antwoord
Aramik Garabidian link
2/6/2013 06:16:28

Dank je wel Maaike voor je bijdrage!:)

Money Tree is geweldig!!:) Hoe plan je je dag dan in met deze bokken? heb je al een systeem ontwikkeld?

Wat gaaf dat je ook gaat bloggen!! Geloof me als ik je zeg dat ik sins ik blog, veel meer IMPACT heb en regelmatig wordt gevraagd om als Expert mijn mening te geven of te adviseren! Gewoon doen, zou ik zeggen! En als je er hulp bij nodig hebt, laat het me weten!:)

geniet van deze mooie dag en nogmaals dank voor je bijdrage,

Aramik

Antwoord
Henk van der Duim link
2/6/2013 06:01:19

Hallo Aramik,

Mooie tips. Die van de e-mail is uit het leven gegrepen. Ik heb onderaan de handtekening in mijn e-mail een verwijzing staan naar over hoe ik met e-mail omga. Dat werkt als een tierelier.
Social Media staat bij mij als een afspraak, met mijzelf, in de agenda (ik ben chaotisch en heb de attention span van een 4 jarige, dus noodzaak). Terugkerende zaken zijn bij mij campagnes geworden, dat helpt mij ontzettend. Dit betekent dat ik het van te voren moet inplannen. Elke zondag (vandaag dus) zit ik om mijn 'tweetplan+' voor de komende week bij te werken en in Hootsuite te plaatsen.
Ik maak elke dag een ToDo list, het geeft veel voldoening om zaken te kunnen wegstrepen.

Antwoord
Aramik Garabidian link
2/6/2013 06:20:34

Dank je wel Henk voor je bijdrage! Dank je wel trouwens voor je feedback bij het pre-launch van deze Blogpost! Ik waardeer het enorm!

Wat gaaf dat je jezelf zo goed kent en bewust bent van je valkuilen (ik herken er een aantal!:))

Geweldig dat je NU aan de slag bent met je "tweetplan" :) Super! Dat doe ik ook, alleen dan op een andere dag :) Hootsuite is een geweldig software en ik heb het gebruikt, alleen het heeft een nadeel en die kon ik niet oplossen. Niet voor mezelf en zelf ook niet voor mijn clienten die met mijn Super Social Media Systematisatie werken.

Wat is je twitternaam, trouwens? Ik ga je graag volgen! De mijne is @MarketingWerkt :)

Nogmaals dank je wel voor je bijdrage en geniet van deze mooie dag!

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Nienke van Bezooijen link
2/6/2013 06:33:14

Ik heb een ROR coach (Reason or Result) meer smaken zijn er immers niet. Het scheelt in focus en tevreden terug kijken op de dag. In mijn businessresultancy coaching pas ik het op de Nederlandse markt toe. We hebben een gezamelijkheid Aramik!:)

Antwoord
Aramik Garabidian link
2/6/2013 07:14:58

Dank je wel Nienke voor je bijdrage!

Inderdaad, een Coach is een van de snelste En meest efficiënte manieren om focus te houden en verschillende afleidingen te weerstaan!

Dank je wel nogmaals voor je geweldige Tip!

Geniet van deze mooie dag,

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Karin link
3/6/2013 04:24:27

Hoi Aramik,

Goede duidelijke blog met hele herkenbare tips. Waar ik mee blijf worstelen is het consequent vol te houden. Natuurlijk weet ik dat je de dag van te voren je doelen moet stellen en maar 2x je mail moet checken. Ook de Social Media time blokken vind ik een goede tip.
Maar vol goede voornemens begin ik en merk dan dat ik echt veel productiever ben, maar binnen twee weken komt hier alweer de klad in.
Hoe houd ik die focus vast?

Antwoord
Aramik Garabidian link
4/6/2013 13:46:57

Hi Karin,

Dank je wel voor je bijdrage!

Wat heb je nodig om het wel langer dan 2 weken vol te houden? Heb je je doelen concreet? Heb je ook een duidelijke planning en richting waar je toe werkt/gaat?

En wat maakt dat je pas of al op de 2de week in de verleidingen schiet? Heb je weleens een productiviteitsdagboek bijgehouden?

Ik hoor graag je antwoorden,

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Thieu
3/6/2013 07:15:16

has been said, ho. En wat voor mij ook goed werkt is het 'echte' werk gedurende de avonduren te doen. Géén telefoon of andere afleiding. De afleidende dingen, ontspanning én afspraken overdag.

Antwoord
Aramik Garabidian link
4/6/2013 13:48:59

Dank je wel, Thieu.

Wat bedoel je met het "echte"werk savonds te doen? Wat voor werk doe je dat je het echte werk pas savonds doet? (Horeca? Events?)

Ik ben nu wel erg nieuwsgierig geworden!

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Danielle link
3/6/2013 09:13:44

Inderdaad, eerst zelf plannen en dan pas de planning van anderen meenemen, dat is iets waar ik heel sterk op let.

Ik maak voor mijn planning gebruik van WorkFlowy. Dat is een "To Do"-list die je zelf samenstelt. Je kunt dingen doorstrepen als ze afgehandeld zijn en zelfs delen met andere gebruikers (maar die functie gebruik ik zelf niet.) De volgende morgen zit een update van al je veranderingen in je mailbox. Heb je meteen je planning voor die dag weer bij de hand.
(https://workflowy.com/?ref=10e6add0)

Antwoord
Aramik Garabidian link
4/6/2013 13:51:49

Dank je wel Danielle voor je bijdrage!

Ook dank je wel voor je gedeelde tip! Mooie site en ik ga er zeker inhoudelijk naar kijken of het ook daadwerkelijk werkt!

Dank je wel voor het delen :) SUPER! Welke tips kan jij in je dagelijkse leven nog meer gebruiken?

Ik ben benieuwd!

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Karin van Toor link
4/6/2013 15:52:00

Hartelijk Daniëlle voor je tip van workflowy. Plannen is absoluut mijn zwakste punt en hiermee gaat het vast lukken.

Antwoord
Aramik Garabidian link
5/6/2013 09:34:38

Super Karin dat je de tip van Danielle hebt gebruikt!:)

Als het goed is, heb je ook in je email de "Ultimate Productivity Planner" als beloning gekregen! Check that one as well, zou ik zeggen!

Op Jouw Succes,

Aramik

Mike van Beek
3/6/2013 10:46:38

Hi Aramik,
Thanks voor het delen van je tips.

Wat mij enorm helpt tijdens het focussen is het draaien van muziek, zonder zang. Dat kan een house deuntje of klassieke muziek zijn. Het sluit een heleboel omgevings geluiden en dus triggers uit. Wat ook werkt voor mij is het totaal vullen van mijn beeldscherm met hetgeen waar ik echt aan moet werken. Geen andere programma's in het zichtveld.

Groet,
Mike

Antwoord
Aramik Garabidian link
4/6/2013 13:53:49

Hi Mike,

Dank je wel voor je bijdrage!

Wat een gave tips! Ik weet niet of ik zelf "house" deuntjes wel zo rustgevend zou vinden, maar het valt zeker te proberen!

En wat een gave tip over het beeldscherm! JA! die ga ik zeker gebruiken!

Dank je wel voor het delen,

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Miriam
3/6/2013 12:54:09

Dag Aramik, Wat een goede tips. Dank hiervoor.

wat doe ik zelf :

Om regelmatig een time-out te nemen heb ik een mindfulness bel geinstalleerd op mijn laptop om mezelf eraan te herinneren. Want anders blijf ik maar doorgaan met als gevolg dat ik niet opgeladen heb tussendoor en minder gefocust ben. Gratis te downloaden.

Als ik een time-out heb loop ik even uit mijn kantoor, kopje thee pakken of iets anders te drinken. Ik loop naar buiten of doe rek- en strekoefeningen om een betere doorbloeding te krijgen waardoor je hoofd weer helder wordt.

verder ga ik zeker aan de slag met jouw tips om nog meer te focussen.

groetjes Miriam

Antwoord
Aramik Garabidian link
4/6/2013 13:56:25

Hi Miriam,

Dank je wel voor je bijdrage!

Een mindfullness-bel klinkt erg leuk! Goed idee! En waar stel je hem op in?

Mooi dat je gelijk uit je kantoor/werkruimte gaat! Dat werkt bij mij ook altijd! Even alles loslaten en dan totaal andere "Enegy State" aannemen...

Dank je wel voor het delen van jouw nuttige tips!

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Conny
5/6/2013 09:22:42

Leuk blog! Mijn tips:
-Zorg dat je aan het einde van de dag je bureau opruimt.
-Geen werkmail en werktelefoon in de avonden en weekenden. Als je dat consequent weet vol te houden, weet men op een gegeven moment dat je alleen tijdens werktijd bereikbaar bent.
-Kost het beantwoorden van een mail tijd (bv omdat je zaken uit moet zoeken) laat dan in ieder geval weten dat je het gelezen hebt en er binnen .. dagen op terug zult komen. Dat dan natuurlijk wel doen. Zo blijf je toch collegiaal/klantvriendelijk. Zet het in je agenda en verplaats de mail naar een speciaal daarvoor aangemaakte map.

Antwoord
Aramik Garabidian link
5/6/2013 09:36:56

Dank je wel Conny voor je bijdrage!

Fantastische tips wat de emails betreft! Dank je wel voor het delen en helpen van andere lezers!

Op Jouw Succes,

Aramik

Antwoord
Annemieke Zondervan
15/6/2013 05:11:44

“If you don't design your own life plan, chances are you'll fall into someone else's plan. And guess what they have planned for you? Not much!"
Vooral de bovenstaande woorden van Jim Rohn hebben mij op een bepaald punt geraakt en vanaf dat moment ben ik mijn eigen plan gaan trekken!
Volgende tip: Blijf trouw aan jezelf, neem goedbedoelde adviezen van je omgeving voor kennisgeving aan, maar blijf vooral dicht bij jezelf!

Antwoord
Aramik Garabidian link
2/10/2013 03:16:35

Dank je wel, Annemieke voor je bijdrage! Wat een goede tips zeg!

En ja, Jim Rohn is fantastisch en een van mijn grote bronnen van inspiratie en motivatie!

Op Jouw Succes,
Aramik

Antwoord
Liane
22/6/2013 14:35:15

Hoi Aramik,

Beetje late reactie op je blog. Maar bij deze.
Ik heb enkele tips gelezen dus weet niet of deze er al bij staat.
Op mijn laatste werk kreeg ik zoveel e-mail dat ik deze niet in korte termijn kon behandelen. Om de verleiding te weerstaan om al deze email te lezen en/of te behandelen, heb ik in mijn outlook mapjes aangemaakt in de categorieen: To do today / to do this week / to do long term / nieuwsbrief / overig
Zo hield ik de focus om mij echt aan de 'e-mail tijd' te houden voor de dag en alleen te focussen wat echt belangrijk is.

Leuke blog. leer ik weer van. thanks! en veel succes.

ps. ben nog wel benieuwd naar die pfd van je :-)

Antwoord
Aramik Garabidian link
2/10/2013 03:19:01

Dank je wel, Liane voor je bijdrage! Wat een goede tips zeg!

En ja, The Ultimate Productivity Planner is al onderweg naar je! Ben benieuwd wat je resultaten zijn!

Op Jouw Succes,
Aramik

Antwoord
Merlijn link
26/9/2013 17:31:08

wat een leuke blog en handige tips als comments! Ik werk ook in blokken, zet soms een timer aan om bewuster vd tijd te zijn en vergrendel soms zelfs de toegang tot internet tijdelijk.
Ook helpt het door aan het eind vd dag te kijken wat je gedaan hebt (successen vieren:-) en de taken voor de volgende dag (3-5) in volgorde van prioriteit opschrijven en bij voorkeur zaken waarbij je geen internet nodig hebt eerst. Dan kun je eerst wat afronden zonder het risico afgeleid te worden door mail/social media.

Antwoord
Aramik Garabidian link
2/10/2013 03:21:41

Dank je wel, Merlijn!

Inderdaad, ik heb ook heel veel nieuwe tips uit de comments gehaald!:)

En ik ben een echte FAN wat het VIEREN van mijn successen betreft!! Yes yes!

Ook jij bedankt voor jouw tips en ben benieuwd wat je resultaten zijn nadat je The Ultimate Productivity Planner hebt geïmplementeerd !

Op Jouw Succes,
Aramik

Antwoord
Helmy Kleinlugtenbeld link
22/10/2013 07:59:27

Goede tips Aramik!
De meeste gebruik ik al een tijdje en het werkt echt. Zeker wat betreft mail en social media, daar verlies ik anders veel energie [en tijd].
Het gebruik van de timer vind ik echt lastig.

Wat voor mij ook werkt om gefocust te werken is het inplannen van pauze. Als ik dat niet doe, verlies ik gedurende de dag energie en dus ook focus.

Antwoord
Saskia Steur link
1/8/2014 06:53:36

Aramik, gaaf artikel. Voor mij ook megabelangrijk. Wat ik ook doe is een Stilte-Uur inplannen EN communiceren. Ik werk in mijn kantoor aan huis. In het Stilte-Uur (dat soms een uur en soms langer duurt) kondig ik aan, schrijf ik luid en duidelijk en met humor op een A4, plak dat aan de buitenkant van de deur met een call-to-action.... zoals bijv. GEEN TOEGANG tot 17:00 - uitsluitend in geval van brand of bloed kloppen en binnentreden.

Antwoord
Marco
2/11/2015 10:24:20

Het zijn echt hele fijne tips. Maar nu werk ik alleen op de computer. En dat apparaat alleen al is een enorme afleiding. Hoe kan ik dan werken om mijn drang naar andere website's te surfen social media game e.d. verminderen of zelfs ermee stoppen terwijl ik aan het werk ben en mijn focus kan leggen op hetgeen waarmee ik echt bezig moet zijn.

Antwoord
Bart link
24/10/2016 11:07:39

Goede tips! Ben het echter niet met alle tips eens. Verschillend per werkzaamheid vind ik het soms wel fijn om muziek aan te hebben tijdens het werken.

Antwoord

Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.


Laat een antwoord achter.

    View my profile on LinkedIn

    Auteur

    Aramik Garabidian is ervaringsdeskundige en Business Coach op gebied van (Online) Marketing en hij deelt via zijn blogs, verschillende tips en tools om ondernemers te helpen. 

    Foto

    Archives

    Maart 2016
    Februari 2016
    Mei 2013
    April 2013

    Categories

    Alles
    Business
    Business Coach
    Focus
    Marketing
    Marketing Coach
    Ondernemers
    Persoonlijk Succes
    Zzpers

    RSS-feed

Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.